Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Metro

2010.07.20 g. 13:22

II linia metra startuje

Początek już niedługo
W połowie sierpniu mają rozpocząć się prace związane z budową II linii metra, która ma połączyć lewobrzeżną z prawobrzeżną stroną Wisły.

Na początek Rondo Daszyńskiego

Prace zaczną się od Ronda Daszyńskiego, gdzie ma być szyb startowy jednego z odcinków. Początkowo prace miały rozpocząć się wiosną jednak rzeczywistość wszystko zweryfikowała. Za kilka dni ratusz powinien otrzymać pozwolenie na budowę na tym terenie. Roboty będą wiązały się z poważnymi utrudnieniami na drogach - zamknięty zostanie odcinek ul. Prostej od ul. Karolkowej do Ronda Daszyńskiego.

Miasto będzie informować

Wraz z rozpoczęciem budowy ratusz chce rozpocząć kampanię informacyjną. Podczas kampanii rozklejanych będzie bardzo dużo plakatów z numerami telefonów i adresami stron internetowych dotyczących budowy metra. W Warszawie będą również funkcjonować dwa punkty informacyjne: jeden stacjonarny- na placu Defilad, a drugi to autobus, który miałby jeździć po Pradze. Dodatkowo na Woli organizowane będą spotkania dla mieszkańców.

Następne kroki

Po Rondzie Daszyńskiego prace przeniosą się niedaleko Mostu Świętokrzyskiego na Powiślu. Stamtąd ma być drążony tunel w kierunku Dworca Wileńskiego. Robotnicy na teren Pragi powinni się przenieść dopiero w następnym roku. Wtedy będzie zamknięte bardzo ruchliwe skrzyżowanie ul. Targowej z al. „Solidarności”. Przed Euro 2012 skrzyżowanie ma być już otwarte.

II linie metra jest podzielona na kilka odcinków:
•    II D
- Połczyńska, Chrzanów, Lazurowa, Powstańców Śląskich, Wola Park, Księcia Janusza, Moczydło, Wolska;
•    II C
- Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion,
Dw. Wileński
•    II A
- Szwedzka, Targówek I, Targówek II, Zacisze, Kondratowicza, Bródno
•    II B
- Dw. Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Fieldorfa,
Gocław;

Ponad tydzień temu Urząd m.st. Warszawa złożył wniosek o dofinansowanie budowy II linii metra i teraz oczekuje na odpowiedź ze strony Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Wiadomo, że wsparcie może wynieść nawet 3 mld zł.




Opublikowal:
-
Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy