Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Tramwaje

2008.04.17 g. 22:23

Tramwaj na Tarchomin

Przetarg ogłoszony
Mieszkańcy Tarchomina w końcu doczekają się "swojej" trasy tramwajowej.

Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił dziś przetarg na projekt linii od Trasy Mostu Północnego do pętli Winnica.

 

Kto choć raz próbował, w godzinach szczytu, przedostać się z Tarchomina do centrum Warszawy samochodem, wie że nie jest to łatwe. Zakorkowany bywa nie tylko „komunikacyjny kręgosłup” Białołęki, czyli ul. Modlińska. Korki tworzą się także na prowadzących do niej mniejszych ulicach. Dzięki wydzielonemu wzdłuż ul. Modlińskiej buspasowi, o wiele szybciej można dojechać autobusem do stacji metra. Lecz mimo to, że linii „tarchomińskich” jest dużo i kursują one naprawdę często, zdajemy sobie sprawę z ciągle rosnących potrzeb. Dlatego najlepszym lekarstwem na komunikacyjne bolączki mieszkańców Tarchomina jest budowa linii tramwajowej. Tramwaj będzie dowoził ich do stacji metra Młociny. Dzięki temu, będą mogli dojechać do centrum miasta o wiele szybciej i wygodniej.

 

Inwestorem budowy trasy został Zarząd Transportu Miejskiego. Ogłoszony przez nas dziś przetarg jest pierwszym krokiem ku budowie linii. Na oferty zainteresowanych firm będziemy czekali do 28 maja. Tego samego dnia nastąpi ich otwarcie. O wyborze zwycięskiej oferty zdecyduje cena. Firma, która wygra przetarg, na wykonanie projektu będzie miała 19 miesięcy od dnia podpisania umowy. Oprócz samego projektu, wykonawca będzie musiał również uzyskać pozwolenie na budowę.

 

Trasa tramwajowa na Tarchomin będzie biegła od Trasy mostu Północnego (inwestorem budowy pozostałej części trasy, czyli odcinka z Młocin przez most Północny jest Zarząd Dróg Miejskich), wzdłuż ul. Projektowanej po jej zachodniej stronie. Potem linia pobiegnie wzdłuż ul. Światowida po jej północnej i wschodniej stronie. W przyszłości, gdy ul. Światowida będzie poszerzona o drugą jezdnię, tramwaje będą jeździły środkiem. Ul. Światowida tramwaje dojadą do Winnicy. W rejonie skrzyżowania z ul. Modlińską powstanie tam pętla tramwajowa, a w przyszłości najprawdopodobniej także pętla autobusowa oraz parking „Parkuj i Jedź” na 250 samochodów. Cała trasa będzie miała ok. 5,2 km długości. Wzdłuż niej będzie w sumie 9 przystanków:

 

  1. Projektowana/Trasa Mostu Północnego
  2. Projektowana/Światowida
  3. Myśliborska
  4. Tarchomin
  5. Mehoffera
  6. Stefanika
  7. Nowodwory
  8. Dzierzgońska
  9. Winnica

 

Wybudowana zostanie także druga pętla – Tarchomin. Powstanie między ul. Botewa i Ćmielowską, po wschodniej stronie ul. Światowida. Pętla Tarchomin będzie mogła być wykorzystywana w sytuacjach awaryjnych np. w przypadku konieczności czasowego skrócenia trasy tramwajów. 

 

Wszystkie przystanki będą miały ujednolicony standard, zarówno w zakresie stosowanych materiałów jak i rozlokowania urządzeń dla podróżnych a także w zakresie podstawowego wyposażenia i kolorystyki. Podobnie jak przystanki wzdłuż Al. Jerozolimskich, postoje wzdłuż trasy tramwajowej na Tarchominie będą wyposażone w dynamiczny System Informacji Pasażerskiej. Elektroniczne tablice będą pokazywały np. za ile minut przyjedzie na przystanek kolejny tramwaj. Będą oczywiście mogły wydawać także komunikaty głosowe dla osób niedowidzących.

 

Linia tramwajowa na Tarchominie będzie bardzo mocno wykorzystywana. Przewidujemy, że obciążenie będzie ok. 50 składów na godzinę.

 



Opublikowal: Michał Pawlik
-

Dziś w Warszawie

Jutro w Warszawie

Zobacz także


2010.02.09 g. 23:41

Nasi Partnerzy










2008.03.25 g. 22:37

Pierwszy tramwaj elektryczny w Warszawie

Trochę historii
Przebudowę i prace elektryfikacyjne warszawskich tramwajów poprzedziły działania projektowe i konkursowe. Miasto już w 1902 roku podjęto pierwszą próbę elektryfikacji.

Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy