8 lipca Biuro Ochrony Środowiska wydało pozytywną opinię dotyczącą uwarunkowań środowiskowych projektu. Oznacza to w gruncie rzeczy zielone światło dla budowy torowiska na Tarchomin.
Projektowaniem trasy zajmuje się krakowska firma MP Mosty. Planuje ona załatwienie do końca roku wszelkich spraw związanych z dokumentacją inwestycji - zakończenie prac projektowych, a także uzyskanie zgody na budowę torowiska. Jak zapowiada Urząd Miasta, już pod koniec 2011 roku będzie można przez Most Północny dojechać tramwajem do pętli przy ulicy Mehoffera. Z kolei w 2013 roku tory zostaną doprowadzone do Winnicy.
Urzędnicy twierdzą też, że linia nie wywoła żadnych problemów dla okolicznych mieszkańców. Specjalny rodzaj użytej nawierzchni, ekrany akustyczne oraz zasadzenie zieleni - te wszystkie działania mają sprawić, że przejeżdżające pojazdy nie będą uciążliwe dla osób zamieszkujących okolice torowiska. Ponadto zapowiadane jest wprowadzenie do obsługi linii specjalnego, cichego taboru.
Urzędnicy podkreślają także ogromne znaczenie planowanego ciągu komunikacyjnego. - Inwestycja jest realizowana w ważnym interesie społecznym i gospodarczym, nie tylko Białołęki, ale i całego miasta. Budowa linii oraz rozbudowa ulicy Światowida jest istotnym elementem modernizacji układu drogowego prawobrzeżnej Warszawy. Ma także duże znaczenie dla organizacji turnieju EURO2012, gdyż pozwoli skomunikować obrzeża miasta z centrum stolicy - komunikują władze Warszawy.
Prace projektowe mają zakończyć się we wrześniu. 20 grudnia mija natomiast czas na uzyskanie pozwolenia na realizację inwestycji.