|
| 2004-04-22, 09:00 Wstęp Wolny |
 | |
Slajdy z Chin Chiny można poodlądać na slajdach.
godzina: 17.30 miejsce: Gmach Główny Politechniki Warszawskiej, sala 219.
informator: (ps)
------------------
Wyspa Wielkanocna i Thaiti Spotkanie z podróżnikiem Ryszardem Czajkowskim na temat "Wyspa Wielkanocna i Thaiti", odczyt połączony z pokazem slajdów, wstęp wolny
godzina: 11:00 miejsce: KLUB KULTURY "ALEKSANDRÓW" UL.SAMORZĄDOWA 10, WARSZAWA (WAWER)
url: http://www.wawer.warszawa.pl/wawer/index.php?site=imprezy#i4 email: alklubkinsella małpa post.pl telefon: 612 63 85 informator: (us)
--------------------------
22-go kwietnia w Galerii Kordegarda przy Krakowskim Przedmieściu 15/17 wystąpi etniczno-poetycka formacja Sol et Luna.
Start około 21:00, wstęp oczywiście wolny, jak na wszystkie koncerty w Kordegardzie ale ze względu na klimat koncertu i komfort słuchaczy można już na miejscu w Kordegardzie odbierać BEZPŁATNE ZAPROSZENIA.
Pozdrawiam i zapraszam na ten koncert V.Ziutek ------------------
WARSZAWSKI MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL FILMÓW ŻYDOWSKICH
Warszawski Międzynarodowy Festiwal Filmów Żydowskich jest poświęcony narodowi żydowskiemu, jego tradycji, tożsamości narodowej i kulturowej oraz historii, zarówno współczesnej jak i na przestrzeni dziejów.
W czwartek zobaczymy następujące filmy (opisy - wraz z błedami interpunkcyjnymi, których na sajcie festiwalu jest dość sporo - cytuję ze strony):
"One Way Trip" - osobista historia mężczyzny, głowy rodziny, usiłującego przezwyciężyć uzależnienie od narkotyków. Walka z uzależnieniem jest przedstawiona jako próba działania normalnego człowieka prowadzącego zwykłe życie rodzinne na przekór zależności od narkotyków.
THERE IS LIFE AFTER (YESH HAYIM ANAREY). A proposal for a television series that expose a group of people how have lost their dear in a large crowd bomb suicide in the center of Jerusalem.40 years old women, Michel, opens a new social group in her home to those people who found themselves in a new reality.Within the meetings of the group they forced to confront their private lost, and to accept other people lost as well.During the meetings, various situations will tell about every main characters struggle with its own personal trauma.
MAAGALIM (CIRCLES). Film jest historią o relacjach dorosłych i dzieci w małej rodzinie próbującej rozwiązać swoje problemy w niekonwencjonalny sposób, z pomocą intuicji i surrealistycznego, magicznego świata dzieci. Historia odzwierciedla brak społecznej komunikacji, którego wynikiem jest nigdy niekończący się krąg wzajemnego gnębienia.
CZWARTY WYMIAR (THE FOURH DIMENTION - HAMEMAD HA-RERIY). Czwarty wymiar jest historią człowieka, który obudził się z utraconą pamięcią i jest nieświadomy, że jego życie jest filmem kontrolowanym przez scenarzystę. Gdy on zrozumiał, że jego wymazana pamięć jest innym filmem, stara się powrócić do niej i przeciwstawia się nowemu stwórcy. Po obudzeniu się w domu pomyślał, że to był tylko sen. Film jest o człowieku próbuje odzyskać kontrolę nad swoim życiem i stawia pytanie; kto lub co kontroluje nasze życie.
UD . Zespół muzyczny jadąc na koncert, przez Zachodni Brzeg utkwił w domu Palestyńczyków. Zespół i rodzina palestyńska nie wiedzą jak znaleźć się w tej sytuacji. Gdy znaczny tłum otoczył dom, Sami, syn muzyka i George, znaleźli nowy sposób na rozwiązanie powstałego problemu.
NITZAN. 26-letnia Nizan czeka na powrót swego przyjaciela Yariva z wojska. Yariv marzy o wspólnym życiu z Nizan i przyjmuje obiecującą propozycję pracy w wojsku. Po szalonej nocy w pubie Nizan dowiaduje się od lekarza, że ma raka piersi. Wiadomość ta całkowicie zmienia obraz i stawia ją wobec nowej rzeczywistości. Czy pozostanie przy życiu, wiedząc co ja czeka?
MORE PRECIOUS THAN GOLD. Dawno temu, 3 zamożnych kupców podróżujących statkiem transportowym chwaliło się swoim cennym ładunkiem. Jeden z pasażerów, starszy mężczyzna w obdartym ubraniu, siedzący w kącie, pochylony nad swoja książka, zapewnia kupców, że to co ma ze sobą jest bardziej cenne niż złoto. Gdy piraci atakują statek kupcy dostają lekcję tego, co jest w życiu cenne.
THE BARBECUE PEOPLE. Israel in the late 80. A wild barbecue feast takes place in a small working-class town, as an immigrant family from Iraq, celebrates Israel 40 Independence Day. The films plot portrays a complex past where different personal stories intersect and are revealed in a new light. Slowly the past intermingles with the present and the individual stories weare the story of the family, and of state of Israel as well.
Więcej informacji znajdziecie na stronie festiwalu.
Uwaga: nasze doświadczenie mówi, że godziny podawane przez organizatorów mogą się trochę różnić od tego, co naprawdę. Tu rozmowa z twórcami filmu, tam coś i program się rozjeżdża... Ale ma to też plusy - jak twierdzi Ula prawie po każdym filmie można porozmawiać z ludźmi, którzy go robili.
godzina: 16.00-20.00 miejsce: Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki ul. Elektoralna 12 url: http://www.warsawjff.ant.pl/program.php telefon: 620-39-62, 620-48-36 informator: (ps)
----------------
Warlug Nie wiem dokładnie o co chodzi - wygląda na to, że tydzień temu prelegent nawalił i nie odbył się wykład Warluga na temat przetwarzania ruchomego obrazu pod Linuksem. W każdym razie tym razem wykład ma się odbyć.
Słowo od prelegenta:
V4L (Video4Linux) oraz V4L2 to projekt standardu mającego zapewnić dostęp do ruchomego obrazu z zewnętrznych źródeł sprzętowych aplikacjom pracującym pod Linuxem (i nie tylko, vide V4L na Solarisie). Standard ten opisuje API udostępnione twórcom aplikacji, oraz sposób konstruowania driverów urządzeń mających współpracować zgodnie ze standardem. Ponieważ temat ten jest zbyt rozległy aby zająć się nim na jednym wykładzie, postaram się przedstawić informacje ułatwiające zainteresowanym dalsze dociekania. Aby jednak nie zostawić słuchaczy z pustymi rękoma, przedstawię przykładowe fragmenty kodu prostej aplikacji GTK+ wyświetlającej obraz z kamery i informującej o wystąpieniu ruchu. Obecnie na rynku występuje wiele rodzajów urązdzeń pozwalających na pobieranie ruchomego obrazu, generalnie dzielą się one ze względu na sposób podłączenia do komputera (karty PCI, urządzenia SCSI, USB, FireWire, karty CF, dawniej również urządzenia podłączane przez złącze LPT, eksperymentalne urządzenia podłączane do złącza IDE). Istnieją również urządzenia całkowicie autonomiczne (kamery ethernetowe), karty ze sprzętową kompresją obrazu, profesjonalne karty ze sprzętową redukcją szumów oraz innymi ułatwiaczami przetwarzania obrazu. Ze względu na spore doświadczenie z kartami PCI opartymi na chipach Bt848/878 (878A) opisując mniej i bardziej profesjonalne zastosowania V4L będę wspominał głównie o rozwiązaniach bazujących na tych kartach. Z bardziej praktycznych rad, przedstawię jak skonfigurować kernel Linuxa aby urządzenia V4L działały prawidłowo, oraz jak zmusi kernel 2.4 aby widział więcej ni 4 karty Bt8xx. Przedstawię również najważniejsze różnice między V4L a obecnym od kerneli 2.5 nowym standardem V4L2.
godzina: 18.15 miejsce: Sala 5440 Wydział Matematyki Uniwersytetu Warszawskiego ul. Banacha 2 email: skobelek małpa net.icm.edu.pl telefon: 5520527, 8268009 informator: (ps)
| |