| 2005-01-22, 22:22 Metro - konsultacje społeczne |
Jeszcze tylko do czwartku, 27 stycznia można składać opinie i uwagi na temat projektowanego bielańskiego odcinka pierwszej linii metra. Zachęcamy do skorzystania z tej okazji!
Metro Warszawskie ubiega się o dofinansowanie dokończenia I linii metra z funduszy europejskich. W związku z tym zobowiązane zostało do przestrzegania wymogów unijnych i przeprowadzenia konsultacji społecznych. Wprawdzie sposób ich przeprowadzenia stanie się zapewne kolejnym 'warsaw joke' (konsultacje na temat inwestycji na Bielanach odbywają się na drugim końcu miasta, na dalekich Kabatach), jednak i tak zachęcamy, by wypowiedzieć się na temat zarówno samej inwestycji, jak i zagospodarowania terenu nad nią.
Projekty i wizualizacje projektowanego odcinka wyłożone są do wglądu dla wszystkich zainteresowanych do 27 stycznia 2005 r. (w dni powszednie, w godzinach 8.00-15.00) w siedzibie Metra Warszawskiego (ul. Wilczy Dół 5, w sali konferencyjnej 101b).
Swoje opinie i uwagi należy kierować do 27 stycznia 2005 r. na adres:
bielany@metro.waw.pl
oraz adres pocztowy: Metro Warszawskie Sp.z o.o. ul. Wilczy Dół 5, 02-798 Warszawa
Warszawska grupa Federacji Zielonych , w ramach swojej specjalności, zamierza wnioskować o:
(1) Uwzględnienie w projektach stacji Park Kaskada oraz Młociny miejsc do bezpiecznego przechowania rowerów, objętych systemem dozoru stacyjną telewizją przemysłową. Pozwoliłoby to na stworzenie zalążka systemu Bike&Ride, znacznie efektywniejszego i mniej uciążliwego od samochodowego 'Park&Ride' i oznaczało znaczące skrócenie czasu dojazdu do szkoły i pracy dla mieszkańców np. Rudy, Piasków, Chomiczówki, Młocin, Wólki Węglowej, a nawet Łomianek.
(2) Wykonanie w ramach zagospodarowania terenu nad tunelami i stacjami wydzielonej drogi dla rowerów. Najlepszym wariantem wydaje się na razie przebieg ścieżki w szerokim pasie dzielącym jezdnie ul. Kasprowicza, ale może to wymagać drobnej korekty w umiejscowieniu jednego wyjścia ze stacji Bielany.
Projekt prezentowany przez Metro, wbrew uchwałom Zarządu Miasta i rekomendacjom Warszawskiego Okrągłego Stołu Transportowego, nie zawiera wyżej wymienionych elementów. Jeśli komuś podobają się nasze pomysły, zapraszamy do kopiowania - praw autorskich nie zastrzegamy ;-)
Projekt obejmuje też dość kontrowersyjną wycinkę większości drzew w pasie dzielącym jezdnie ul. Kasprowicza.
Więcej o konsultacjach oraz niektore wizualizacje: http://www.metro.waw.pl/page.php?id=202
|