| 2005-02-03, 19:28 Goście płacą |
W tym roku reklamowe spoty Warszawy ukażą się w CNN, BBC World i niemieckiej RTL. Dodatkowo na ulicach niemieckich miast staną billboardy z najpiękniejszymi stołecznymi zabytkami. Promocję sfinansuje stowarzyszenie warszawskich hoteli.
W ubiegłym roku fundacja Warsaw Destination Alliance zebrała ponad 833 tys. złotych. Dobrowolne datki wynosiły 1 euro za dobę hotelową - zgodziło się na nie ponad 95 proc. gości. - Pieniądze przeznaczono na kampanie promocyjne Warszawy, między innymi w stacjach BBC World i CNN - informuje Agnieszka Szymanowska z firmy TBWA/PR, obsługującej fundację.
Członkami fundacji są nie tylko największe warszawskie hotele (m.in. Holiday Inn, Intercontinental, Marriott, Westin i Bristol), ale także linie lotnicze, wypożyczalnie aut, restauracje, muzea oraz koncerny spożywcze.
Akcja trwa. Plany fundacji na ten rok nabierają rozmachu - oprócz spotów telewizyjnych pojawią się billboardy na ulicach (m.in. w Niemczech) reklamujące warszawskie zabytki.
Fundacja chce również przygotować ulotki informacyjne dla turystów.
Kampania promocyjna Warszawy finansowana jest wyłącznie przez fundację WDA. Odbywa się jednak przy poparciu Urzędu Miasta.
- Dwa lata temu podpisaliśmy umowę o współpracy - dodaje Agnieszka Szymanowska. W tym roku fundacja chce na promocję Warszawy zebrać 2 mln złotych.
|