www.warszawa.plLogin | Usenet | Klub | Linki
Tematy: AdministracjaHistoriaLudzieSpołecznośćGeografiaArchitekturaRozrywkaRozwójPrzyrodaTurystykaGastronomiaMediaEdukacjaKomunikacjaBezpieczeństwoSportUsługiKulturaProblemyPraca
Extra: MapaPanorama ▪ Wydawnictwa ▪ UE ▪ Galeria
reklama
Warszawa
 
2005-02-13, 16:03
Omara Portundo na jedynym koncercie w Polsce w Sali Kongresowej
Omara Portundo - foto via www.alterart.pl
Omara Portundo - foto via www.alterart.pl
Buena Vista Social Club prezentuje: Omara Portuondo

30 marca 2005, Sala Kongresowa

Niekwestionowana diva kubańskiej muzyki wraz z genialnymi muzykami sceny kubańskiej i brazylijskiej wystąpi już 30 marca w Sali Kongresowej w Warszawie. Usłyszymy między innymi utwory z najnowszej płyty "Flor de Amor" nominowanej do nagrody Grammy 2005 w kategorii najlepszy tradycyjny tropikalny album Latino.

Za www.alterart.pl:

Omara Portuondo urodziła się na Hawanie. Jej matka pochodziła z bogatej hiszpańskiej rodziny i czekało ją małżeństwo "z rozsądku". Udało jej się uciec z wybrankiem swojego serca. Do roku 1952 Omara i Haydee stworzyły damski, wokalny kwartet z Eleną Bourke i Moraima Secada, przy akompaniamencie Aidy Diesto. Kwartet stał się najbardziej popularną kubańską grupą w historii tego kraju i był takim przez ponad 15 lat.

Solowy album Omary Portuondo to "Magia Negra", który został wydany w 1959. To była prawdziwa przygoda mieszania kubańskiej muzyki i amerykańskiego jazzu, zawierająca wersję "That Old Black Magic" i Duke Ellingtona "Caravan". Lata siedemdziesiąte to lata występowania Omary w Qrquesta Aragon. Podróżowała wiele, pojawiała się na scenach Francji, Japonii, Belgii, Finlandii czy Szwecji. Nagrała wiele płyt, wśród nich album nagrany z Adalberto Alvarez w 1984 roku, czy dwa albumy "alabras", "esafios" ( z Chucho Valdes) dla hiszpańskiej wytwórni Nubenegra we wczesnych latach 90.

W 1996, podczas nagrywania w wytwórni World Circuit sesji Buena Vista Social Club, Omara została zaproszona do zaśpiewania bolero i wybrała utwór "Veinte anos". Zaśpiewała razem z Compay Sekundo. Utwór stał się przebojem tego albumu. To był też ważny moment dla filmu Wima Wendersa "Buena Vista Social Club" kiedy Omara Portuondo i Ibrahim Ferrer zaśpiewali razem przepięknie utwór "Silencio". Omara zdobywała uznanie równolegle z rosnącą popularnością Edith Piaf (ta piewsza jednak przyciągała do siebie inną publiczność) stała się na Kubie prawdziwą gwiazdą dzięki niepowtarzalnemu głosowi, nieziemskim ruchom i wyczuciu kubańskiego rytmu! Podobnie jak Ibrahim Ferrer dzięki sukcesowi albumu Buena Vista stała się rozpoznawalna już w 100% na całym świecie.

Omara stała się częścią legendarnego Buena Vista Social Club -pojawiła się na występach w Amsterdamie, Nowym Yorku, wystąpiła gościnnie na płycie Buena Vista Social Club prezentuje...Ibrahim Ferrer.

W 2000 World Circuit wydała "Buena Vista Social Club przedstawia...Omara Portuondo" trzeci album z tej serii i album, który zdaniem krytyków wreszcie pokazał całą ekspresję głosu piosenkarki światowej sceny, do której należała od zawsze. Omara nagrała płytę z zespołem swoich marzeń, muzykami Buena Vista Social Club takimi jak: Ruben Gonzalez, Orlando Cachaito Lopez, Manuel Guajiro Mirabel i Jezus Aguje Ramos, czy zaproszonymi specjalnie do tego projektu: Eliades Ochoa, Compay Sekundo, Manuel Galban, Ibrahim Ferrer.

Album spotkał się z ogromnie ciepłym przyjęciem i zaowocował wyruszeniem przez Omarę w trasę 2000- 2001 z gwiazdami Buena Vista Social Club Rubenem Gonzalezem i Ibrahimem Ferrer, podbijając na całej trasie serca nowych fanów kubańskiej muzyki. Stworzyli cudowne trio podczas koncertów.

2002 to rok powrotu Omary na scenę solową w Ameryce Północnej i Europie. Jesienią wystąpiła na Jazzowym Festiwalu w Japonii występując na scenie wraz z Michaelem Breckerem, Herbie Hancockiem, Jonem Patitucci, Wayne Sorterem czy Danilo Perez. W 2003 lato było pod znakiem letnich festiwali, jak choćby legendarnego Glastonbury Festiwal w Wielkiej Brytanii. Jesienią odbyła także trasę po Kanadzie i USA wraz z grupą swoich muzyków w tym z utalentowanymi Papi Oviedo, Rolado Baro, Fabian Garcia.

We wrześniu 2003 Omara wróciła do studio EGREM, by nagrać drugi solowy album dla World Circuit. "Flor De Amor" /Kwiat miłości/ to nieco odmienna płyta od pozostałych. Omara brzmi na niej, zdaniem fanów, bardzo subtelnie i zmysłowo. Towarzyszą jej na płycie cudowni brazylijscy muzycy, podkreślając wydobywanymi z instrumentów dźwiękami "dystyngowany" styl. Omara na tej płycie brzmi naprawdę "mistycznie". To z brazylijskimi muzykami w maju 2004 rozpoczęła trasę promującą tą płytę. Występami na żywo podbija serca publiczności, stała się niekwestionowanym ambasadorem kubańskiej kultury.

źródło: Internet + własne zaangażowanie
Ludzie Fundacji | Wydawca | Informacje prasowe | Ochrona prywatności | Reklama | |
© 2002 Fundacja Promocji m. st. Warszawy Hosted by jHosting.pl - Java Hosting