www.warszawa.plLogin | Usenet | Klub | Linki
Tematy: AdministracjaHistoriaLudzieSpołecznośćGeografiaArchitekturaRozrywkaRozwójPrzyrodaTurystykaGastronomiaMediaEdukacjaKomunikacjaBezpieczeństwoSportUsługiKulturaProblemyPraca
Extra: MapaPanorama ▪ Wydawnictwa ▪ UE ▪ Galeria
reklama
Warszawa
 
2005-04-23, 09:00
Rosyjska Ethnica w CDQ !!!
NetLenka - Ethnica (Internet + własne zaangażowanie)
NetLenka - Ethnica
Internet + własne zaangażowanie
23-go kwietnia w Centralnym Domu Qltury (ul. Burakowska 12) odbędzie się niesamowity koncert niesamowitej rosyjskiego pagan-ambient-folkowego projektu ETHNICA.

O projekcie:

NetLenka Elena Belyaeva

Urodziła się w Zachodniej Syberii, tam też spędziła swoje dzieciństwo. Jej babcia, znachorka, zaznajomiła ją z muzyką ludową. Zaszczepiła w niej miłość do tego rodzaju sztuki i do sztuki jako takiej. Zaowocowało to studiami na akademii w Perm, którą Lenka ukończyła w klasie choreografii. Dalsza nauka przebiegała już w stolicy. Podczas moskiewskich studiów pobierała lekcje śpiewu, grała też w teatrze. Studia ukończyła z dyplomem reżysera.

Już w czasie studiów i później, zaszczepione przez babcię, znachorkę, zamiłowania do ludowszczyzny popchnęły Elnę do poszukiwań. Interesowała się szczególnie śpiewem. W swych wędrówkach trafiała do odległych zakamarków wsi rosyjskiej. Zebrała tam bogaty zasób wiedzy na temat różnych technik wokalnych.

Wszystkie te doświadczenia, nabyta wiedza teatralna, choreograficzna, etnologiczna, nieprzeciętne warunki głosowe i wspaniały warsztat artystyczny oraz otwartość, chęć poszukiwań muzycznych legły u podstaw jednej z najciekawszych moskiewskich grup uprawiających tak zwaną muzykę świata.

ЭТНИКА

Ethnica to pomysł NetLenki, wokalistki, autorki tekstów i adaptacji ludowych utworów. W 1997 roku po czteroletniej współpracy z grupą Zvonsty oraz takimi artystami jak Vladimir Chekasin, Timor Rafie i grupą Shumel Kamysh postanowiła założyć w pełni własny, etniczny projekt. Od razu formacja wzbudziła zainteresowanie. Występowała w klubach i na licznych imprezach, często prestiżowych, takich jak festiwal „Trampolin” (2000), „Trzecie Euroazjatyckie Teleforum”, „Exhibitions Rekord” (2001 i 2002), „Deboshir-Film Pure Dreas” w St. Petersburgu. W Grudniu 2001 NetLenka wygrała festiwal „Music of the New Generation”.

W 2002 roku Ethnica reprezentowała Rosję w ramach “23ed Folk Festival of European Broadcasting Union” w Moeln. W tym samym roku zespół zrealizował swoją pierwszą płytę zatytułowaną po prostu Ethnica. Piosenki z tego albumu, „Down” i „On the Wing” włączane były w liczne kompilacje, nie tylko rosyjskie ale i węgierskie (Ambient Garden). Zespół występował również wspólnie z norweskim piosenkarzem Kari Rueslattenem.

2003 rok przyniósł kolejny koncertowy program Rusałki. Grupa z powodzeniem zaprezentował go w Rumunii i na Sziget Festival, na który zaproszona była dwukrotnie. Obecnie zespół pracuje nad kolejnym materiałem Semargl.

Belyaeva Elena - lead vocal, zhaleika, ocarina.
Pleninger Alexander - keyboards, laptop.
Fedorova Tatiana - flutes.
Vasil'yev Alexei - guitar, percussion, bass, back vocal.
Dautova Bella - keyboards.
Alyautdinov Tager - drums, percussion.
Trofimov Pyotr - videoart

DYSKOGRAFIA:

„Ethnica” 2002

„Omut” 2004

"Semargl" wiosna 2005

OMUT (WIR)

Album zrealizowany w maju 2004 roku. zawiera utwory zainspirowane wiosennymi piosenkami o rusałkach.

Od dawna w Rosji przekazuje się legendy o tych istotach. Noworodki płci żeńskiej, których nie zdążono ochrzcić przed śmiercią, stawały się nimi tak jak dziewczyny i kobiety, które utonęły, pozostając wiecznie młodymi i pięknymi.

Wiosną gdy wszystko dookoła zaczyna kwitnąć choć lód jeszcze ścina wodę Rusałki przechadzają się nad brzegami, odpoczywają w cieniu dębów, huśtają się w gałęziach lub zaplatają sobie nawzajem warkocze. Sielski ten obrazek jest złudny. Potrafią one pomścić swe krzywdy wciągając pod wodę niewiernego kochanka. Potrafią też porwać źle pilnowane dziecko by kołysać je w głębinach aż po czasu kres.

Omut to odważna i ciekawa, współczesna muzyka etno, pełna elektronicznych, brzmień i ambientów. Wokalistka swój głos traktuje bardzo odważnie. Archaiczne, słowiańskie techniki wokalne wykorzystuje w nowatorski sposób.

Koncerty oprawione są wizualnie, stwarzając pełną niedomówień i niepewności historię rodem z innego świata. Świata, drzemiącego w nas samych, zapamiętanego z legend opowiadanych nam w dzieciństwie przez nasze Babcie i Dziadków.

źródło: Internet + własne zaangażowanie
Ludzie Fundacji | Wydawca | Informacje prasowe | Ochrona prywatności | Reklama | |
© 2002 Fundacja Promocji m. st. Warszawy Hosted by jHosting.pl - Java Hosting