www.warszawa.plLogin | Usenet | Klub | Linki
Tematy: AdministracjaHistoriaLudzieSpołecznośćGeografiaArchitekturaRozrywkaRozwójPrzyrodaTurystykaGastronomiaMediaEdukacjaKomunikacjaBezpieczeństwoSportUsługiKulturaProblemyPraca
Extra: MapaPanorama ▪ Wydawnictwa ▪ UE ▪ Galeria
reklama
Warszawa
 
2005-09-05, 16:38
Festiwal Tańca Europy Środkowej "Zawirowania" - Epizod II
Warsztaty Tańca Współczesnego 22-25.09.05

Chcemy żeby te warsztaty upłynęły pod znakiem poszukiwań - świadomego zgłębiania samego siebie, swoich ograniczeń i możliwości, ale również metodycznego odkrywania drugiego człowieka, nowych form komunikacji, porozumienia, kontaktu. Mamy nadzieję, że w obliczu natłoku medialnego bełkotu to właśnie taniec stanie się tym pozornie utopijnym środkiem czystego wyrazu - medium uniwersalnym. Choćby przez te cztery dni w Starej Prochowni. Zapraszamy.

21-25 września 2005
Stara Prochoffnia, Stare Miasto - ul. Boleść 2 , www.staraprochownia.art.pl info@staraprochownia.art.pl
tel. (022) 635 89 64 i (022) 636 36 24


Program
=======

Czwartek, 22 września 2005
---------------------------------
17.15-18.45
1. G .Pańtak, modern-jazz-underground
2. S.Sandroni, technika contemporary
3. W.Mochniej, taniec współczesny z el. Gyrokinesis

19.00-20.30
1. E.Piorun, kształtowanie osobowości w teatrze tańca
2. T.Nepsinsky, modern dance w teatrze tańca
3. Putto, contemporary physical theater Piątek, 23 września 2005

Piątek, 23 września 2005
---------------------------------
17.15-18.45
1. G .Pańtak, modern-jazz-underground
2. S.Sandroni, technika contemporary
3. W.Mochniej, taniec współczesny z el. Gyrokinesis

19.00-20.30
1. E.Piorun, kształtowanie osobowości w teatrze tańca
2. T.Nepsinsky, modern dance w teatrze tańca
3. Putto, contemporary physical theater

Sobota, 24 września 2005
---------------------------------
2.00-13.30
1. G.Pańtak, modern-jazz-underground
2. D.Stryjecki, hip hop
3. W.Mochniej, taniec współczesny z el. Gyrokinesis

13.45-15.15
1. E.Piorun, kształtowanie osobowości w teatrze tańca
2. T.Nepsinsky, modern dance w teatrze tańca
3. Putto, contemporary physical theater

15.30-16.45
1. D.Stryjecki, hip hop

Niedziela, 25 września 2005
---------------------------------
12.00-13.30
1. G.Pańtak, modern-jazz-underground
2. D.Stryjecki, hip hop
3. W.Mochniej, taniec współczesny z el. Gyrokinesis

13.45-15.15
1. E.Piorun, kształtowanie osobowości w teatrze tańca
2. T.Nepsinsky, modern dance w teatrze tańca
3. Putto, contemporary physical theater

15.30-16.45
1. D.Stryjecki, hip hop

PROWADZĄCY WARSZTATY:

Simone Sandroni ( Włochy) - tancerz, założyciel zespołu Deja Donne, choreograf i reżyser.
Laureat prestiżowych nagród choreograficznych.
technika contemporary – poszukiwanie symbiozy fizycznych sił zewnętrznych i anatomii tancerza. Pomaga wyrobić świadomość motoryczną i prawidłową koordynację ruchu.

Putto (Istvan Juhos) ( Węgry) – tancerz, pedagog, jeden z ciekawszych choreografów młodego pokolenia. Założyciel Putto and Panja Dance Ensemble. Współpracował m.in. z Kibbutz Dance Company.
contemporary physical theater – technika o wyjątkowym nacisku na fizyczność tancerza, poddaje ciało coraz bardziej wymagającym próbom, a eskalacja wyzwań jest gwarantem wysokiej jakości formy scenicznej.

Tomas Nepsinsky ( Słowacja) – tancerz, choreograf, jeden z założycieli Studia Tańca w Bańskiej Bystrzycy na Słowacji, pedagog tańca klasycznego i techniki modern, wykłada w konserwatorium tanecznym.
modern dance w teatrze tańca – szczególny nacisk kładzie na wykorzystanie wysiłku (effort) i grawitacji,
a także przeciwnych sił contract (napięcie) i release (rozluźnienie) w celu intensyfikacji wyrazu.

Grzegorz Pańtak (Polska) – absolwent Państwowej Szkoły Baletowej i Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach. Wieloletni solista i choreograf Kieleckiego Teatru Tańca
modern jazz underground – dynamiczna synteza techniki modern, jazzu, sztuk walki i tradycyjnych tańców Bliskiego Wschodu. Oglądany z perspektywy widza nasuwa skojarzenia z efektami specjalnymi

Wojciech Mochniej (Kanada/Polska) – współpracował m. in. z Teatrem Muzycznym w Lublinie
i Śląskim Teatrem Tańca. Założyciel Gdańskiego Teatru Tańca Prowadzi zajęcia i warsztaty w Kanadzie.
taniec współczesny z elementami gyrokinesis – radość z pokonywania przestrzeni połączona z poszukiwaniem precyzyjnej definicji płaszczyzn i punktów. Gyrokinesis to proces metodycznego poznawania własnej budowy – również jej niedoskonałości i ograniczeń – walki z bólem i kontuzjami.

Daniel Stryjecki (Polska) – absolwent Państwowej Szkoły Baletowej. Tancerz Polskiego Teatru Tańca
w Poznaniu. Specjalizuje się w jodze, pochodnych funky i hip hopu.
hip hop – beztroska zabawa przeniesiona na salę baletową z teledysków i koncertów gwiazd pop-kultury, stosowana jednocześnie jako technika pomocnicza, wyrabia poczucie rytmu, izolację i koordynację ruchu,

Elwira Piorun (Polska) – absolwentka Akademii Muzycznej na wydziale pedagogiki baletu.
Wieloletnia solistka Opery Narodowej w Warszawie, artystka Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu, choreograf.
kształtowanie osobowości w teatrze tańca – nowatorskie spojrzenie na improwizację twórczą, ze szczególnym naciskiem na indywidualny rozwój i artystyczną ewolucję. Koncentruje się na kontrolowanej stymulacji percepcji, budowaniu i różnicowaniu napięć.

Po czterech dniach warsztatów, ich pokazowy finał odbędzie się na scenie teatru Stara Prochoffnia.

Zapisy na warsztaty odbywają się drogą internetową na www.zawirowania.pl bądź w biurze festiwalowym Stara Prochownia, Stare Miasto, ul. Boleść 2

dodał/a: Piotr Kotkowski
Ludzie Fundacji | Wydawca | Informacje prasowe | Ochrona prywatności | Reklama | |
© 2002 Fundacja Promocji m. st. Warszawy Hosted by jHosting.pl - Java Hosting