www.warszawa.plLogin | Usenet | Klub | Linki
Tematy: AdministracjaHistoriaLudzieSpołecznośćGeografiaArchitekturaRozrywkaRozwójPrzyrodaTurystykaGastronomiaMediaEdukacjaKomunikacjaBezpieczeństwoSportUsługiKulturaProblemyPraca
Extra: MapaPanorama ▪ Wydawnictwa ▪ UE ▪ Galeria
reklama
Warszawa
 
2005-10-03, 09:00
Wojny dorosłych, armie dzieci
Od 3 października w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego będzie można oglądać wystawę fotografii UNICEF poświęconych tragedii dzieci-żołnierzy.

Wystawa jest częścią kampanii społecznej UNICEF Polska i BestFilm, której celem jest zwrócenie uwagi na tragedię dzieci zmuszanych do czynnego udziału w konfliktach zbrojnych, a także zebranie funduszy na walkę z tym procederem.

Na świecie jest ponad 300 000 dzieci-żołnierzy. Niektóre z nich nie skończyły jeszcze ośmiu lat. Są bezbronne, bo nie udało się im uciec przed okrutną rzeczywistością. Nie mają żadnych praw, nikogo, kto mógłby je wysłuchać. Są zmuszane do zabijania, głodzone i wykorzystywane seksualnie. Często, aby były bardziej posłuszne, podaje się im narkotyki.

Kampania łączy się z objęciem przez UNICEF patronatu honorowego nad filmem „Głosy niewinności” w reż. Louisa Mandoki. Film opowiada historię 11-letniego Chavo z Salvadoru, mieszkającego w wiosce położonej na linii frontu między armią rządową a partyzantami. Film oparty jest na autentycznych przeżyciach Oscara Orlando Torresa, współautora scenariusza. Tocząca się w latach 80. wojna domowa spowodowała śmierć około 85 tysięcy ludzi. Tysiące dzieci zwerbowano pod przymusem do wojska. Wiele z nich poniosło śmierć. Film doskonale ukazuje mechanizmy, które prowadzą do wcielania dzieci do armii.

Kampania prowadzona jest wspólnie z dystrybutorem filmu – firmą BestFilm. Polkomtel uruchomił specjalny numer sms – 7201, z którego całkowity dochód UNICEF przekaże na pomoc dzieciom – żołnierzom (tylko dla użytkowników Plus GSM, koszt sms 2,10 gr. + VAT). Wpłat można także dokonywać na konto UNICEF. Nawet najmniejsza pomoc może przyczynić się do odmiany losu dziecka zmuszanego do udziału w wojnach toczonych przez dorosłych. Kampania potrwa do połowy października. W tym czasie zostaną wyemitowane spoty radiowe i telewizyjne, ukażą się ogłoszenia w prasie, portalach internetowych, na plakatach i citylightach. Patronami medialnymi akcji zostali: TVN24, Radio Wawa, Agora, tygodnik Forum, miesięcznik Pani, portale internetowe Gazeta.pl i Miasto Plusa oraz firma reklamy zewnętrznej ClearChannel.

UNICEF walczy o przestrzeganie praw dziecka w krajach ogarniętych konfliktami

UNICEF odgrywa kluczową rolę w uwalnianiu dzieci z wojska i zapewnianiu im bezpiecznego powrotu do domu i społeczeństwa. Wpływa na rządy państw i negocjuje z grupami rebeliantów, by nie wcielały dzieci do armii. Prowadzi specjalne ośrodki, gdzie zapewniania jest wszechstronna pomoc dla skrzywdzonych przez los dzieci. UNICEF szuka rodzin dzieci - żołnierzy i robi wszystko, by umożliwić im powrót do domu. Pomaga w zdobyciu wykształcenia i zawodu.

Wystawę znajduje się przy rotundzie, na poziomie 1. w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego. Można ją oglądać do 15 października.
Więcej informacji o kampanii na rzecz pomocy dzieciom-żołnierzom znajdą Państwo na stronie www.unicef.pl.

dodał/a: Piotr Kotkowski
źródło: Informacje organizatora
Ludzie Fundacji | Wydawca | Informacje prasowe | Ochrona prywatności | Reklama | |
© 2002 Fundacja Promocji m. st. Warszawy Hosted by jHosting.pl - Java Hosting