www.warszawa.plLogin | Usenet | Klub | Linki
Tematy: AdministracjaHistoriaLudzieSpołecznośćGeografiaArchitekturaRozrywkaRozwójPrzyrodaTurystykaGastronomiaMediaEdukacjaKomunikacjaBezpieczeństwoSportUsługiKulturaProblemyPraca
Extra: MapaPanorama ▪ Wydawnictwa ▪ UE ▪ Galeria
reklama
Warszawa
 
2005-12-05, 11:57
Informacyjne funkcje reklamy - wernisaż wystawy fotografii Zbigniewa Tomaszczuka
Galeria Akademii Fotografii zaprasza na uroczysty wernisaż wystawy fotografii Zbigniewa Tomaszczuka "Informacyjne funkcje reklamy"

Poniedziałek, 5 grudnia 2005 r. o godz. 18.00 przy ul. Marszałkowskiej 3/5 w Warszawie.

Wystawa czynna do 15 stycznia 2006 r. w godz. 10.00-18.00.

Informacyjne funkcje reklamy

Wystawa Informacyjne funkcje reklamy jest kontynuacją wcześniejszych zainteresowań fotografią inspirowaną miastem i jego wizualnymi aspektami. Dotyczy problemu informacji i dezinformacji. Zdjęcia wykonane z wnętrza autobusu, przez szybę oklejoną od zewnątrz reklamą, rejestrują widok rozbity przez raster reklamy. Ten widok jest mało czytelny, wręcz abstrakcyjny, ale niewątpliwie atrakcyjny wizualnie. Zresztą - czyż reklama nie jest atrakcyjna? Uzyskany obraz przypomina malarstwo pointylistyczne. Jest to pewne nawiązanie do "znalezionego malarstwa" i niektórych zdjęć z cyklu Sweet Polska.


Zbigniew Tomaszczuk (ur. 1949)

Fotograf niezależny, wykładowca w Akademii Fotografii w Warszawie.
Ukończył Wyższe Studium Fotografii MKiS / ZPAF w Warszawie oraz Wydział Komunikacji Multimedialnej Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, gdzie uzyskał również doktorat w zakresie dyscypliny artystycznej - fotografia. Członek ZPAF. Stypendysta Ministerstwa Kultury w latach: 1990-1992 i 2002. Zajmuje się dydaktyką, teorią i estetyką fotografii. Autor książek: Łowcy obrazów. Szkice z historii fotografii, Świadomość kadru. Szkice z estetyki fotografii oraz licznych tekstów o fotografii. W latach 1985-1996 główny specjalista ds. fotografii w Centrum Animacji Kultury w Warszawie. Działalność artystyczna w zakresie: fotografii, filmu, wideo-instalacji, foto-performance, książki artystycznej, mail-artu i net-artu.

Kilkanaście wystaw indywidualnych i udział w wielu wystawach zbiorowych, m.in.: 2002 - Dekada. Fotografia polska lat 90., Muzeum Sztuki Współczesnej, Łódź; Muzeum Narodowe, Wrocław; Galeria Pusta, Katowice; 2003 - Dekada, Galeria BWA, Bielsko-Biała; Nie-codzienność, 3. Biennale Fotografii, Galeria Miejska Arsenał, Poznań; Przebudzenie dla książki, książka artystyczna, Galeria Działań, Warszawa. Prace w zbiorach: Musee de l'Elisee, Lozanna; Muzeum Sztuki Współczesnej, Łódź; Muzeum Historii Fotografii, Kraków; Małej Galerii ZPAF/CSW Warszawa; Fundacji Turleja, Kraków; Książnicy Pomorskiej, Szczecin.

dodał/a: Piotr Kotkowski
źródło: Informacje organizatora
Ludzie Fundacji | Wydawca | Informacje prasowe | Ochrona prywatności | Reklama | |
© 2002 Fundacja Promocji m. st. Warszawy Hosted by jHosting.pl - Java Hosting