| 2005-12-06, 22:16 Internet na Mikołajki - czule bez kabli |
Rozwija się społeczna akcja D-Linka. Od kilku dni w bezprzewodowym Internecie Kulturalnie bez kabli znajdują się kolejne instytucje kulturalne. Oprócz miejsc wytypowanych w październiku, z darmowego Internetu bez kabli można teraz korzystać również w Cafe Karma przy pl. Zbawiciela oraz w klubo-księgarni Czuły Barbarzyńca przy ul. Dobrej. D-Link wchodzi również do innych miast w Polsce.
Rozpoczęta w połowie października akcja Kulturalnie bez kabli to pomysł firmy D-Link Polska, producenta urządzeń służących do bezprzewodowej komunikacji sieciowej. W pierwszym etapie projekt objął kilka instytucji kulturalnych w Warszawie. W sieci znalazły się zarówno duże galerie, takie jak Zachęta i Centrum Sztuki Współczesnej, klub Fabryka Trzciny na Pradze, Biblioteka Uniwersytecka (BUW) przy ul. Dobrej oraz Cafe Kulturalna przy Teatrze Dramatycznym w Pałacu Kultury i Nauki.
W ciągu pierwszego miesiąca z akcji skorzystały już setki miłośników kultury i internetu. W samej tylko Cafe Kulturalna od połowy października do internetu logowało się ponad 300 osób. W BUWie z sieci korzysta dziennie kilkadziesiąt osób. - Popularność bezprzewodowego dostępu do Internetu rośnie wprost proporcjonalnie do spadku cen przenośnych komputerów – tłumaczy Roman Napierała, szef polskiego oddziału D-Linka. – Jeśli ktoś ma już laptopa, chce korzystać z niego w dowolnym miejscu. A pełną funkcjonalność sprzętu przenośnego mamy tylko wtedy, gdy jesteśmy w zasięgu Internetu - dodaje Napierała.
Teraz do sieci „Kulturalnie bez kabli” podłączono kolejne miejsca w Warszawie. Bezprzewodowy i darmowy Internet pojawił się w Cafe Karma przy Pl. Zbawiciela oraz w klubo-księgarni Czuły Barbarzyńca na Powiślu. Zainstalowano tam rutery Wi-Fi, które pozwalają na bezprzewodowe rozdzielenie internetu na wiele komputerów. Urządzenia sponsorowane są przez D-Linka, natomiast zapewnienie łącza internetowego leży po stronie instytucji kulturalnych. - Czekamy jeszcze na sygnały od kulturalnych miejsc w stolicy, które chcą rozwijać z nami bezprzewodową akcję – mówi szef D-Linka.
D-Link rozpoczął już rozmowy z najciekawszymi kulturalnie instytucjami w Krakowie i Gdańsku – kolejnych polskich miastach włączanych sukcesywnie do akcji.
Mariusz Piaseczny D-Link Polska konsultant public relations tel. (022) 583 92 75 kom. 0 501 595 660 m.piaseczny@isynowie.pl www.dlink.pl źródło: Informacje organizatora
|