www.warszawa.plLogin | Usenet | Klub | Linki
Tematy: AdministracjaHistoriaLudzieSpołecznośćGeografiaArchitekturaRozrywkaRozwójPrzyrodaTurystykaGastronomiaMediaEdukacjaKomunikacjaBezpieczeństwoSportUsługiKulturaProblemyPraca
Extra: MapaPanorama ▪ Wydawnictwa ▪ UE ▪ Galeria
reklama
Warszawa
 
2006-01-06, 20:49
Część drugiej linii metra gotowa do 2011 r.
Środkowy fragment drugiej linii warszawskiego metra, od Ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego, ma być gotowy do połowy 2011 roku - poinformował w piątek PAP rzecznik prasowy spółki Metro Warszawskie (MW) Grzegorz Żurawski.

Środkowy fragment drugiej linii warszawskiego metra, od Ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego, ma być gotowy do połowy 2011 roku - poinformował w piątek PAP rzecznik prasowy spółki Metro Warszawskie (MW) Grzegorz Żurawski.

Budowa drugiej linii ma rozpocząć się z początkiem roku 2008, po zakończeniu prac na budowie pierwszej linii.

Jak szacuje MW, budowa centralnego fragmentu drugiej linii będzie kosztować około 2,3 mld zł.

Właściwy inwestor, czyli miasto Warszawa, może wystąpić o dofinansowanie ze środków unijnych nawet do wysokości 75 proc. wartości inwestycji. Jednak w przypadku drugiej linii metra musi w tym celu skompletować stosowne dokumenty do końca 2006 roku - powiedział Żurawski.

Jak poinformował PAP dyrektor biura strategii rozwoju i integracji europejskiej Urzędu Miasta Witold Słowik, miasto zamierza złożyć wniosek o dofinansowanie drugiej linii metra w 2007 r.

Po zakończeniu centralnego fragmentu będzie mogła rozpocząć się rozbudowa drugiej linii na wschód i na zachód, co ma potrwać około pięciu lat. Budowa całej drugiej linii będzie kosztowała około 5,3 mld zł.

Jak powiedział PAP Żurawski, plany budowy drugiej i trzeciej linii zakładają, że przy tych inwestycjach będą eksploatowane bardziej efektywne technologie niż dotychczas przy budowie pierwszej linii.

Jak informuje MW na swoich stronach internetowych, stacja "Rondo Daszyńskiego" będzie się znajdować tuż przed Rondem Daszyńskiego, na skrzyżowaniu ulicy Towarowej i Prostej. Tunel metra zostanie poprowadzony w kierunku centrum wzdłuż ulicy Prostej, a następnie wzdłuż Świętokrzyskiej, aż do zbiegu z ul. Marszałkowską. Tam powstanie stacja "Marszałkowska". Na tej stacji będzie można się przesiąść z pierwszej linii metra na drugą.

Kolejny odcinek podziemnej kolejki wydrążony zostanie dalej wzdłuż ul. Świętokrzyskiej w kierunku Nowego Światu. Na skrzyżowaniu tych ulic zlokalizowana będzie stacja "Nowy Świat".

Dalej podziemna kolejka poprowadzona zostanie na Powiśle. Stacja "Powiśle" będzie wybudowana wzdłuż ul. Zajęczej, między ul. Dobrą a Wybrzeżem Kościuszkowskim.

Tunel kolejki będzie biegł pod Mostem Świętokrzyskim w stronę Pragi Północ. Jako pierwsza w tej dzielnicy powstanie stacja "Praga Centrum", która będzie mieścić się na terenie planowanego Portu Praskiego (przy ul. Sokoła).

Tunel metra następnie zakręci w lewo na północ i zostanie pociągnięty wzdłuż ul. Targowej aż do skrzyżowania z Al. Solidarności. Tam też zlokalizowana będzie stacja "Dworzec Wileński".

Jak zaznaczył Żurawski, plany przebiegu drugiej linii są weryfikowane przez Biuro Naczelnego Architekta Miasta i mogą być jeszcze skorygowane.

dodał/a: Piotr Kotkowski
źródło: Onet.pl
Ludzie Fundacji | Wydawca | Informacje prasowe | Ochrona prywatności | Reklama | |
© 2002 Fundacja Promocji m. st. Warszawy Hosted by jHosting.pl - Java Hosting