| 2006-03-18, 09:00 28. Echa Celtyckie - Dzień Św. Patryka |
Ośrodek Działań Twórczych (ul. 1 Sierpnia 36a) zaprasza 18. marca o godz. 18.00 na 28. Echa Celtyckie - Dzień Św. Patryka
Wystąpią: Dudy Juliana The Irish Connection Fin Accord
Bilety: przed 12 zł, w dniu 17 zł INFO/BILETY: Ośrodek Działań Twórczych tel. 0-22 497 85 54, 0-22 868 02 01 Muzyczna Galeria Folkowa, ul. Nowogrodzka 46/52
DUDY JULIANA o sobie... Dudy Juliana założyliśmy w 1996 roku. Wcześniej przy Wydziale Leśnym SGGW w Warszawie grały już kapele bluesowe i countrowe (Little Band, potem Rulonersi) w których m.in. grał Tomek Zygmont (skrzypce i śpiew) i Krzyś Janeczko (gitara). Dołączył do nich Artur Rutkowski (śpiew i gitara), a potem Ania Trauman, dziś Kozakiewicz (flety i śpiew) - jedyna "nie-leśniczka" w kapeli. To był pierwszy skład dud juliana. Wkrótce zaprosiliśmy do wspólnego muzykowania kolejnego leśnika Piotra Prądzyńskiego (akordeon). W tym składzie pierwszy publiczny występ jesienią 1996 roku odbył się podczas Mikołajek Folkowych w Lublinie.
Potem były bardzo fajne i ważne dla nas festiwale: Krotoszyn (VII 97) i I Festiwal Celtycki w Dowspudzie (VII 97). Na tym drugim zostaliśmy wyróżnieni (obok Shamrocka z Suwałk). Graliśmy też w wielu warszawskich pubach i klubach studenckich. Po 9 miesiącach wspólnego grania zawiesiliśmy działalność dud. Przerwa trwała blisko dwa lata, choć wiosną 98 spotkaliśmy się jeszcze "na chwilkę" by nagrać, jak nam się wtedy wydawało, "pamiątkowy" materiał, który wykorzystaliśmy do wydania kasety pt. Siedem pijanych nocy. W nagraniu wziął udział także zawsze pomocny nam Mirek Kozak z "Open Folk". Podczas dwuletniej przerwy niektórzy z nas nie próżnowali, Tomek z Piotrem "Fire'm" Iwańczukiem (przyszłym muzykiem dud) stworzyli duet "Powała", grali też w zespole Meltrad.
"Odnowione" dudy juliana grają od września 1999. Odszedł Krzyś Janeczko, a zastąpił go Piotr "Fire" Iwańczuk (gitara i śpiew). Najważniejsze koncerty w roku 2000 to m.in. na Festiwalu Celtyckim w Dowspudzie i festiwalu Celt w Poznaniu (niezapomniana noc sesyjna z bretońskim zespołem Deskomp). W 2001 podjęliśmy współpracę z dwoma irlandzkimi pubami w Warszawie: Cork i Morgan's. Jesienią 2001 Piotra "Fire" Iwańczuka zastąpił nowy gitarzysta - Bartek Kubielski. W kwietniu 2002 wzięliśmy udział, wspólnie z Ulą Kapałą i The Irish Connection w nagraniu pyty-składanki pt. Echa Celtyckie, rejestrując pięć utworów. Płyta została wydana w czerwcu 2002 roku.
Rok 2003 przyniósł ważne zmiany w składzie zespołu. Rozstaliśmy się ze współzałożycielem kapeli i jej wieloletnim liderem muzycznym -Tomkiem Zygmontem. Do zespołu dołączył najpierw Marcin Kozakiewicz (mandolina, gitara), muzyk znany z Przylądka i Meltradu, potem, jesienią 2004, grająca na skrzypcach Wiola Możdżeń.
http://www.dudyjuliana.art.pl
THE IRISH CONNECTION Warszawski zespół obecny na folkowej scenie od 2000 roku. Wielokrotnie zmieniał skład i repertuar zmierzając od irlandzkiej muzyki pubowej, poprzez folk-rockowe eksperymenty, instrumentalną muzykę szkocką i irlandzką do nowoczesnego brzmienia World Music. Od 2005 roku opiera repertuar na hipnotycznej muzyce tanecznej pochodzącej z Bretanii, specyficznych aranżacjach muzyki dawnej, utworach ze Skandynawii i Bałkanów oraz kompozycjach własnych. Od początku związany z zespołem FIN ACCORD często aranżuje wspólne, taneczno - transowe występy. Alina Kucznierz - harmonium, keyboards, vocal Elżbieta Kucznierz - skrzypce, vocal Małgorzata Waśniewska - vocal, flet, Rauschpfeife Szczepan Hołyszewski - darabuka, djembe Patryk 'Fizban' Kazimierski - bodhran, flety, whistles, gaita galega Cezary Waśniewski - gitara akustyczna, bouzouki, vocal http://www.tic.art.pl
FIN ACCORD Zespół założony w końcu 2005 roku przez grupę miłośników tańca wywodząca się z kręgu Warszawskiego Domu Tańca. Członkowie zespołu swoją wiedzę i umiejętności zdobywali uczestnicząc wielokrotnie w Le Grand Bal de l'Europe w Gennetines oraz w Polsce podczas wizyt francuskich tancerzy i muzyków. Do swoich występów często wciągają publiczność prowadząc jednocześnie naukę prostych tańców. Zaprezentują do żywej muzyki The Irish Connection repertuar pochodzący z różnych regionów Francji, tańczony jednak w celtyckiej Bretanii: bourree, klamm, an-dro, rondeaux, koła syrkazyjskie, plinn i inne. http://www.tic.art.pl/index.php?fin
Zawsze aktualna informacja w zaprzyjaźnionym, zakręconym portalu: www.echa.serpent.pl
dodał/a: Piotr Kotkowski źródło: Informacje organizatora
|