www.warszawa.plLogin | Usenet | Klub | Linki
Tematy: AdministracjaHistoriaLudzieSpołecznośćGeografiaArchitekturaRozrywkaRozwójPrzyrodaTurystykaGastronomiaMediaEdukacjaKomunikacjaBezpieczeństwoSportUsługiKulturaProblemyPraca
Extra: MapaPanorama ▪ Wydawnictwa ▪ UE ▪ Galeria
reklama
Warszawa
 
2006-09-13, 09:00
"Tango operita: Szare kwiaty" w Syrenie
Tango operita: Szare kwiaty” (materiały organizatora)
Tango operita: Szare kwiaty”
materiały organizatora
Zapraszamy do Teatru Syreny na "Tango operita" - pierwszą polską, współczesną, kryminalno-metafizyczną opowieść o miłości i śmierci, toczącą się w rymie mrocznych namiętności tanga.


Akcja przedstawienia rozgrywa się na sali tanecznej, gdzie poprzez lekcje tańca poznajemy dzieje głównej bohaterki. Astoria, piękna i dumna tancerka, zakochuje się w nauczycielu tanga. Mężczyzna okazuje się jednak notorycznym uwodzicielem, który bez skrupułów zdradza swą kochankę. Zraniona dziewczyna, nie potrafiąc dzielić się swą miłością, zabija ukochanego. Rozpoczyna się śledztwodemonicznego Inspektora, który wyraźnie pragnie zawładnąć duszą Astorii. Czy zmarłemu kochankowi uda się ją ocalić? Czy miłość okaże się silniejsza od śmierci? Na te pytania odpowiedź padnie w ostatnim tangu.
„Szare kwiaty”, to piękny, skłaniający do wzruszeń i refleksji spektakl o najskrytszych ludzkich uczuciach i odwiecznym marzeniu o tańcu w duecie.


Pierwszą tango operitę napisali Horacio Ferrer i Astor Piazzolla. Była to, dziś już legendarna „Maria de Buenos Aires”. „Tango operita” w języku hiszpańskiego znaczy tyle, co „mała opera tanga”. Piazzolla użył słowa „operita” nieco ironicznie, eksponując w poemacie Ferrera nie tylko surrealistyczne, ale i wyraźnie groteskowe wątki. Warto zwrócić uwagę na tytuł tango operity Piazzoli i Ferrera. Przetłumaczony literalnie oznacza po prostu zwyczajną dziewczynę – jakąś Marię z Buenos Aires. Ale trzeba pamiętać, że pierwotnie pełna nazwa stolicy Argentyny brzmiała: Santa Maria de Buenos Aires – Najświętsza Maria Panna od Pomyślnych Wiatrów. Desakralizacja i jednoczesna mitologizacja tytułowej Marii, ma symboliczne dla idei tanga znaczenie. Oznacza konfrontację człowieka ze złem.


Scenariusz i teksty piosenek: Roman Kołakowski
Reżyseria i choreografia: Jarosław Staniek
Muzyka i aranżacje: Hadrian Filip Tabęcki
Scenografia i kostiumy: Katarzyna Nesteruk
Realizacja światła: Artur Szyman

Występują:
Katarzyna Groniec, Jacek Bończyk, Wojciech Medyński,
Dorota Gorjainow/ Joanna Węgrzynowska,
a także Anna Iberszer i Piotr Woźniak - zawodowa para tanga argentyńskiego oraz tancerze wcielający się w różne postaci dramatu i zespół muzyczny Kameleon Sextet

PRAPREMIERA 13 stycznia 2006 r.

Teatr Syrena, ul. Litewska 3
27, 28 września, godz. 19

źródło: Informacje organizatora
Ludzie Fundacji | Wydawca | Informacje prasowe | Ochrona prywatności | Reklama | |
© 2002 Fundacja Promocji m. st. Warszawy Hosted by jHosting.pl - Java Hosting