www.warszawa.plLogin | Usenet | Klub | Linki
Tematy: AdministracjaHistoriaLudzieSpołecznośćGeografiaArchitekturaRozrywkaRozwójPrzyrodaTurystykaGastronomiaMediaEdukacjaKomunikacjaBezpieczeństwoSportUsługiKulturaProblemyPraca
Extra: MapaPanorama ▪ Wydawnictwa ▪ UE ▪ Galeria
reklama
Warszawa
 
2006-09-30, 09:50
Droga Ekspresowa w trybie przyspieszonym
 (Strefa biznesu)
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ogłosiła przetarg ograniczony - przyśpieszony na budowę drogi ekspresowej S-2. Wzdłuż nowej "ekspresówki", przecinającej Warszawę wybudowane zostanie oświetlenie drogowe oraz zamontowane zostaną ekrany przeciwhałasowe.

Przedmiotem przetargu będzie budowa odcinka rozpoczynającego się przy ulicy Konotopa do ulicy Puławskiej. W skład zamówienia wejdzie także budowa łącznika
z Międzynarodowym Portem Lotniczym Okęcie i ulicą Marynarską. Na początku podczas pierwszego etapu prac powstanie wiadukt w ciągu ulicy Poleczki nad torami kolejowymi i Trasą NS.

Drugi etap to budowa ulicy Poleczki na odcinku od ulicy Osmańskiej do wiaduktu oraz odcinku ulicy Wirażowej od ulicy Poleczki do Okęcia. W ramach tych prac powstanie także ulica spełniająca rolę łącznika ulic Osmańska i Zatorze. Ponieważ nową drogę ekspresową aż w dwóch miejscach przecina potok Służewiecki oprócz ulic i wiaduktów wybudowane zostaną także mosty drogowe oznaczone numerami: MA-31 i MA-32. Uzupełnieniem budowy będzie wykonanie dróg serwisowych o szerokości nawierzchni 5 m. i łącznej długości 503 m. oraz budowa zjazdów łączących projektowane ulice z istniejącymi drogami. Projektanci S-2 nie zapomnieli także o rowerzystach. Wzdłuż drogi powstaną ścieżki rowerowe oraz chodniki. Ponieważ trasa ta będzie wykorzystywana przez komunikację zbiorową projekt budowy uwzględnia także budowę zatok autobusowych. Ruch pojazdów na dwóch skrzyżowaniach nowej drogi będzie kierowany za pomocą sygnalizacji świetlnej. Będą to miejsca w których przetną się ulica Wirażowa z ulicą Poleczki i Ordona Bennetta oraz ulica Poleczki z ulicą Osmańską.

Nowa trasa w wielu miejscach będzie kolidowała z torami. W związku z tym aby unikną trudności inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zleci także przebudowę infrastruktury kolejowej. Przebudowy będzie także wymagała infrastruktura podziemna oraz nadziemna.

Pierwszy etap rozpocznie się już w grudniu tego roku. Wtedy to inwestor przekaże wykonawcy teren robót. Na rozpoczęcie prac wchodzących w skład drugiego etapu wykonawca będzie musiał poczekać do przyszłego roku. Zamawiający przewiduje, że na tym etapie prace powinny się rozpocząć w pierwszym kwartale 2007 roku. Uczestnicy przetargu maja obowiązek wniesienia wadium w wysokości 8 milionów złotych.



Autor: Monika Stach
Źródło: www.bizzone.pl
dodał/a: Michał Pawlik
źródło: Strefa biznesu
Ludzie Fundacji | Wydawca | Informacje prasowe | Ochrona prywatności | Reklama | |
© 2002 Fundacja Promocji m. st. Warszawy Hosted by jHosting.pl - Java Hosting